سالوک

تاریخ ثبت در سایت : 1398/12/6
مدت زمان : 10 ساعت و 0 دقیقه
بیشترین ارتفاع : 2621
تجهیزات یا تخصصها : کفش ترکینگ مناسب،کوله یک روزه،باتون،کلاه آفتابی،عینک، کرم ضدآفتاب،کیت بقا،کیت کمک های اولیه

توضیحات : :ساعت 5:30صبح ازشهربجنورد به سمت روستای گریوان با مینی بوس حرکت کردیم.ساعت 6:15 به روستای گریوان و در ابتدای خیابان سرچشمه پیاده شدیم ازخیابان گذشته وکوچه باغ ها را ادامه دادیم تا به سرچشمه گریوان رسیدیم.ساعت7صبحانه را کنارچشمه صرف کردیم ودوباره ازسمت غرب چشمه که یک جاده تراکتورروست شروع به حرکت کرده .پیمایش این مسیرحدود2ساعت طول کشید.مسیررا ازپاکوب سمت غرب به سمت چشمه ترنولی ادامه میدهیم پاکوب کاملا مشخص است.امابرای کسانی که اولین بار مسیر را میروند بهتراست از gps استفاده کنند. ساعت12:50 به چشمه ترنولی رسیدیم ومقداری آب برداشتیم واستراحت کردیم.ساعت 13:20 به پناهگاه سالوک رسیدیم عده ای از دوستان برای استراحت همانجا ماندند.من به همراهچند نفربه سمت قله حرکت کردیم وساعت 13:50روی قله بودیم. مسیر برگشت ازسمت روستای رختیان بود بدین جهت از پاکوبی که درقسمت شرقی پناهگاه هست به سمت پایین حرکت کردیم ساعت14:55به سنگ دوقلو رسیدیم.این مکان که قبل ساخت پناهگاه سالوک برای چادر زدن وشبمانی استفاده میشده است.ساعت 16:30 به خانه کوهنورد رسیدیم.قابل ذکراست که مسیرصعودبه قله سالوک از روستای رختیان مدت زمان کوتاهتری را میبرد.