خط الراس جوزک به قله یامان داغی

تاریخ ثبت در سایت : 1398/12/6
مدت زمان : 8 ساعت و 0 دقیقه
بیشترین ارتفاع : 2360
تجهیزات یا تخصصها : کفش ترکینگ مناسب،کوله یک روزه،باتون،کلاه آفتابی،دستکش،لباس مناسبفصل،بادگیر،،طناب انفرادی،کیت بقا،کمک های اولیه،لوازم بهداشتی مانند خمیرصابون،کرم ضدآفتاب

توضیحات : ساعت 5:30صبح ازبجنوردبامینی بوس حرکت کردیم ساعت7به روستای جوزک رسیدیم.بعدازتعیین عقبداروجلودارتوسط سرپرست شروع به حرکت کردیم.آسمان آفتابی داشتیم اما هوای سرصبح خیلی سرد بود.باتوجه به طولانی بودن مسیربااجازه ازسرپرست بایکی ازدوستان ازتیم جداشده ومسیرخط الراس را درپیش گرفتیم.برای رسیدن به خطالراس دومسیروجود داردکه ما پاکوب سمت چپ که از بالای روستا عبور میکرد را انتخاب کردیم.ساعت9برای صبحانه توقف کوتاهی کردیم وسپس شروع به حرکت کردیم.مسیرپاکوب به سمت بالا کاملا مشخص بودساعت10:15به اول خط الراس رسیدیم.مسیربه سمت چپ ادامه دادیم بعدازگذر ازتیغه های سنگی وچند بده وبستان به گردنه ناویارسیدیم وبه سمت قله حرکت کردیم ساعت12:45به قله رسیدیم.مسیر برگشت ازسمت چشمه گلک ومسیرعمومی بود.ساعت1:15به چشمه گلک رسیدیم بعدازاستراحت ونهاربه سمت پایین حرکت کردیم ساعت16:30به پای مینی بوس رسیدیم.