کولجنو- از الیگودرز- چشمه پر

امتیاز :   امتیازی داده نشده   :   0
نام : کولجنو- از الیگودرز- چشمه پر
نوع فعالیت : کوه نوردی
استان : لرستان
میزان سختی : ● فقط حرفه ای
مسافت : 12 KM
برنامه : 2 روزه
مناطق : الیگودرز- روستای چشمه پر
بهترین زمان برای این منطقه : اواخر بهار - تابستان- اوایل پاییز
ضریب خطر منطقه : ● خطرناک
تاریخ ثبت در سایت : 1398/7/7
مدت زمان : 4 ساعت و دقیقه
بیشترین ارتفاع : 3818
کمترین ضریب خطا : 0
تجهیزات یا تخصصها : لوازم کوهپیمایی- باتوم- طنابچه انفرادی- طناب 9 میلی متری حداقل 30 متر- تسمه و ابزار کارگاه زدن

توضیحات : مسیر الیگودرز- روستای چشمه پر- جاده آبشار آب سفید و دریاچه گهر را پی می گیریم. حدود 20 کیلومتر که از جاده اصفهان الیگودرز وارد جاده آبشار آب سفید و دریاچه گهر شویم به روستای پره سر می رسیم. با ادامه همان مسیر که جاده ای آسفالت و درجه 2 است پس از 10 کیلومتر به تابلو پناهگاه کولجنو می رسیم که به خوبی مسیر خروجی از جاده آسفال را مشخص می کند. از این محل 12 کیلومتر تا انتهای جاده خاکی را می توان با ماشین های سواری نیز طی کرد.
البته در برخی قسمت ها نیاز به احتیاط است و باید در نظر داشت که در فصولی که بارش باران وجود دارد ممکن است طی کردن جاده خاکی با مشکلاتی برتی ماشن های سواری همراه باشد. در مسیر چندین آغل بزرگ و کندوهای زنبورداران نیز وجود دارد.
از انتهای جاده خاکی تا پناهگاه کولجنو (سلیمانی) با کوله سنگین حدود 1 ساعت و 10 دقیقه زمان را در نظر داشته باشید. این پناهگاه به واقع یکی از بهترین پناهگاه ها از نظر حفظ نظافت و امکانات برق خورشیدی، آب لوله کشی و سرویس بهداشتی است و امیدوارم به همین شکل حفظ شود.
از پناهگاه تا ابتدای تیغه ها نیز 1 ساعت زمان لازم است. در پای تیغه ها می توانید تصمیم بگیرید که با گذر از کناره سمت راست تیغه ها و یک شیب زیاد بخش ابتدایی تیغه ها را حذف کنید و با استفاده از این ترک جی پی اس خود را به شکافی برسانید که با بالا رفتن از آن حدود 150 متر ابتدای تیغه ها که پر چالش تر است و نیز به ایجاد کارگاه دارد را حذف کنید و راحت تر روی تیغه ها سوار شوید. دربالای این مسیر کارگاه زنجیری آماده نیز برای مواقع اضطراری وجود دارد. از نقطه 0151 این مسیر در واقع روی تیغه ها قرار گرفته اید و باید با احتیاط و در صورت نیاز با حمایت نفر به نفر مسیر را تا قله بپیمایید.در این مسیر 2 کارگاه دیگر نیز وجود دارد که متاسفانه برخی افراد ناآگاه رول آنها را کنده اند و در حال حاظر فقط یکی از آنها قابل استفاده است.
برای فرود از مسیر شصت خدا : از قله با روند تقریبا خاوری- کمی جنوب خاوری به سمت دره دایی می رویم. کمی پایین تر یک محل کمپ اضطراری وجود دارد که روی فایل مشخص شده. با گذر از روی دامنه ای سنگی و پر شیب به سمت نقطه 0191 بروید و از آنجا به سمت نقطه ای که با نام" 2راهی" مشخص شده ادامه مسیر بدهید. در این نقطه اگر به سمت راست بروید پاکوبی مشخص وجود دارد و شیب ملایمتری نسبت به مسیری که با "تنگه" مشخص شده طی خواهید کرد. پس از طی حدود 150 متر به اولین تابلو با فلش مشخص خواهید رسید . (دقت کنید که این تابلو و مسیر را از دست ندهید) با ادامه مسیر به سمت نقطه 0201 به تابلو دوم خواهید رسید. پس از طی حدود 100 متر روی دیواره کوه فلش آبی رنگی را خواهید دید و سپس بعد از 50 متر تابلو و فلش سوم. از این محل در شرایطی که هوا مساعد باشد سنگ معروف شصت خدا را خواهید دید. ( دوستان بیاد داشته باشید چناچخ این تابلو ها و فلش را در مسیر نبینید باید بدانید که مسیر را اشتباه رفته اید و وارد مسیر مخوف تنگه دره دایی شده اید. پس بهتر است این بخش از مسیر را با دقت زیادی طی کنید، چناچه وارد دره دایی شوید با فرود های متعدد و پرتگاه هایی بسیار خطرناک و مخوف مواجه خواهید شد). با رسیدن به شصت خدا و فرود از یک شن اسکی پر شیب به مسیر نرمال برگشت به پناهگاه خواهید رسید و خیالتان راحت خواهد شد.
ادامه مسیر را به سمت پناهگاه می توانید با خیالی آسوده طی کنید.
مدت زمان ثبت شده در باکس فقط برای صعود از مسر ذکر شده تا قله است



تعداد دانلود : 59
تعداد نمایش : 891
ثبت فایل از : علی  جلالی



دانلود GPS   افزودن به لیست علاقه مندیها  


GPS Convertor : پس از دانلود برای تبدیل فایلهای gdb. به gpx. اینجا کلیک نمایید

و لینک نرم افزار ها و سایتهای مختلف دیگر