مسیر پیشنهادی خط الراس کامل دنا

امتیاز :   5   :   5
نام : مسیر پیشنهادی خط الراس کامل دنا
نوع فعالیت : کوه نوردی
استان : اصفهان , فارس , کهگیلویه و بویراحمد
میزان سختی : ● مشکل
مسافت : 96 KM
برنامه : 5 روزه
مناطق : میمند،خفر،سی سخت،نقل،کاکان
بهترین زمان برای این منطقه : تابستان
ضریب خطر منطقه : ● خطرناک
تاریخ ثبت در سایت : 1398/4/30
مدت زمان : 110 ساعت و دقیقه
بیشترین ارتفاع : 4450
کمترین ضریب خطا : 0
تجهیزات یا تخصصها : تجهیزات کامل به همراه ابزار فنی ، آمادگی جسمانی فوق العاده

توضیحات : مسیر پیشنهادی پیمایش کامل خط الراس دنا به همراه صعود به تمامی قلل بالای 4000 متر آن بر اساس مسیر های پیمایش شده توسط خودم و دیگر گروه های کوهنوردی و همچنین گزارش های موجود در سایت باشگاه ها و گروههای کوهنوردی که غالبا مربوط به استان های فارس ، اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد می باشد ، تهیه شده است.

1- شروع مسیر از تنگ شیملدون واقع در منطقه حفاظت شده دنا (پاسگاه محیط بانی میمند) می باشد ، برای ورود به تنگ شیملدون احتیاج به مجوز از پاسگاه محیط بانی می باشد.
2- مسیر های صعود به کل قدویس (بلندترین قله غربی دنا) از سمت روستاهای سیور و آب ملخ (تنگ اتابکی) نیز به صورت جداگانه ارائه شده است.
3- مسیر بین قله پوتک و لوکوره بصورت دیواره می باشد و احتیاج به دیواره نوردی می باشد.
4- مسیری نیز برای کسانی که قصد ندارد قلل شمالی دنا و دیواره پوتک را صعود کنند نیز بین قله قلات بزی و گردنه بین قلل تل گردل و لوکوره می باشد که یکی از زیباترین قسمت های دنا نیز می باشد.
5- مسیر صعود به قله قبله از سمت روستای خفر اصفهان و جانپناه قاش مستان بصورت مجزا ارائه شده است. (گزارش یا ترک در مورد صعود از قبله به قاش مستان مشاهده نگردیده است ، فاصله 200 متری بین دو قله به صورت مسیری سخت گذر و همراه دست به سنگ های زیادی می باشد.)
6- مسیر صعود به قله های کیخسرو و هرم از سمت روستای خفر اصفهان و تنگ کیخسرو نیز بصورت مجزا ارائه شده است. (گزارش یا ترک درمورد عبور از تیغه های بین قزل قلعه و هرم مشاهده نگردیده است.) پایین دست قله هرم نیز غار یخی دنا واقع شده است.
7- مسیر بین قله های قزل قلعه و بیژن 2 (برج آسمانی) در زمستان بسیار خطرناک می باشد و حتما در این فصل باید با حمایت از آن عبور کرد.
8- فرود از قله بردآتش دارای مسیری با شیب تند و دست به سنگ های متعددی می باشد که منتهی به گردنه بیژن می شود و سپس باید دوباره از طریق گردنه بیژن به قله برف کرمو صعود کرد.
9- مسیری مجزا برای فرود از پازن پیر از طریق تنگ رمبسه و رسیدن به روستای نقل نیز ارائه شده است.
10- مسیر خط الراس با صعود به قله کل گایونه (قله تازه شناسایی شده در دنا) و فرود از مسیر خطیر سوخته و دشت نهرآب به پایان میرسد.
نکته :
تاکنون با توجه به اینکه خط الراس دنا در تمامی فصول صعود شده است ، اما گزارش مکتوب در مورد صعود به تمامی قلل دنا در یک برنامه یکپارچه و همچنین صعود همزمان خط الراس فرعی (شمالی) دنا به همراه خط الراس غربی ، مرکزی و شرقی دنا مشاهده نگردیده است.
"برنامه صعود به خط الراس دنا باید به صورت گروه با نفرات اندک و آمادگی جسمانی بالا مخصوصا در فصل زمستان انجام گردد."
ضمنا در شمال قله حوض دال شمالی و به فاصله ی طولی 500 متری از آن نیز قله ی با ارتفاع نزدیک به 4000 متر نیز مشاهده می گردد.


تعداد دانلود : 419
تعداد نمایش : 1883
ثبت فایل از : فرزاد  ریحانی



دانلود GPS   افزودن به لیست علاقه مندیها  


GPS Convertor : پس از دانلود برای تبدیل فایلهای gdb. به gpx. اینجا کلیک نمایید

و لینک نرم افزار ها و سایتهای مختلف دیگر







فرزاد فضلی

0

1401/2/9
من از ترکهای شما استفاده کردم عالیه ممنون

محمد رضا کیانی

0

1398/6/31
درود دوست عزیز بنده از ترک شما استفاده کردم و مسیر رو از سیور تا خفر رفتم همه چی عالی بود و ممنون از وقتی که گذاشتین و ترک رو آپلود کردین چند تا اشتباه تو ترک وجود داره که بهتره تصحیح بشه 1- قله کل فرهاد اشتباه مارک شده 2- قله های خرسان غربی و شرقی جابجا مارک شده یعنی باید جاشون عوض بشه 3- ارتفاع همه نقطه ها صفر هست

جواد محمدی

5

1398/4/31
درود برشما... دقیقا به یک سری قله هایی اشاره شده که تاحالا صعود نشده وبنده خودم مایل به انجام این کار هستم.. آگه میتونستید شماره تماس بزارید که درصورت نیاز باهاتون تماس گرفته بشه خیلی بهتر بود.. ممنون