جنگل نوردی در درفک

تجهیزات یا تخصصها : Gps, کفش کوله و..‌

توضیحات : برنامه جنگل نوردی در درفک از روستای راجعون
این برنامه دو روزه می باشد
از روستای راجعون شروع می شود و بعد از یک شب مانی فوق العاده و بازگشت از منطقه لارنه به روستای راجعون ختم خواهد شد.
شرح برنامه:
۰۱- گروه در ساعت ۲۳:۴۵ دقیقه در میدان صادقیه جمع و در ساعت حدود ۲۴:۴۵ با اتوبوس VIP به سمت روستای راجعون حرکت کردیم.
۰۲- ساعت حدود ۵ به پمپ بنزین دشتویل سر جاده راجعون رسیدیم
۰۳- از پمپ بنزین دشتویل تا محل پیمایش و ورود به جنگل رو با نیسان رفتیم حدود ساعت ۸ بچه ها کوله هاشون رو به قاطر سپردن و به سمت جنگل ره سپار شدیم
۰۴- بعد از طی حدود یک ساعت و نیم کوهپیمایی به منطقه مسطح رسیدیم، استراحت کردیم صبحانه صرف شد
۰۵- بعد از سه ساعت کوهپیمایی به دو راهی لارنه و میدونی رسیدیم و بعد از حدود ۱۵ دقیقه استراحت به سمت جیرونی حرکت کردیم
۰۶-بعد از ۳ ساعت کوهپیمایی در جنگل های متراکم و شیب دار به کلبه های جیرونی رسیدیم
--کل این مسیر کوهپیمایی تا چشمه جیرونی حدود ۷.۳۰ ساعت طول کشید
۰۷- صبح ساعت ۶ از خواب بیدار شدیم و بعد از صرف صبحانه و جمع آوری کوله ها به سمت لارنه سرازیر شدیم
۰۸- ساعت ۹ بعد از عکس گروهی و تحویل برخی از کوله ها مسیر آغار شد
۰۹-بعد از سه ساعت پیمایش به دو راهی جیرونی- لارنه رسیدیم در مسیر لارنه حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه سربالایی دارید و سپس مسیر از روی دامنه به لارنه ادامه خواهد داشت
۱۰- حدود ۳ ساعت بعد به لارنه رسیدیم ناهار در این منطقه صرف شد و از آنجا به سمت لارنه رهسپار شدیم
۱۱- از لارنه تا راجعون ۳ ساعت طول کشید و در منطقه ای که حرکت را روز اول شروع کرده بودیم نیسانی که از قبل کرایه شده بود ما را تا پمپ بنزین دشتویل برد
۱۲- بعد از تمیز کردن لباسها سوار بر اتوبوس شدیم و در ساعت ۲۳:۳۰ به تهران رسیدیم
-----------------------------
نکات مهم:
۰- بدون جی پی اس و راهنما به جنگل ورود نکنید به یاد داشته باشید که باید حتما نشانه در مسیر برای خودتون بزارید خیلی جاها پاکوب در لایه برگهای پاییزی گم شده بود (فایل جی پی اس مسیر رو می تونید از صفحه من در ایران gpx یا ویکی لاک دانلود کنید-《 تو بی و هست》)
۰۱- در کل تا مسیر تا چشمه جیرونی آب ندارید
۰۲- منطقه لارنه چشمه آب دارد
۰۳- برای رفت و برگشت وسایل از قاطر استفاده کنید ولی چند نفر در گروه حتما کوله داشته باشند
۰۴- با کمی هزینه بیشتر و استفاده از اتوبوس VIP خستگی کمتر و لذت بیشتری را تجربه می کنید
-----------------------------
درس‌های سفر:
۰۱- کوهپیمای ابتدا سفر از روستای راجعون دیر شروع شد بایستی از قبل نیسان و قاطرها در ساعت حدود ۵ تا ۵.۳۰ آماده میبودند که به‌محض طلوع آفتاب حرکت آغاز می شد در این قسمت کمی تعلل شد
۰۲- برای رفت و برگشت حتما قاطر اجاره شود که کوله ها و چادر ها رو براتون حمل کنه
۰۳- صبح فردای شب مانی هم دیر آماده شدیم، باید ساعت ۵ از خواب بیدار میشدیم و تا ساعت ۶.۳۰ حرکت آغاز می شد انتهای مسیر برای بچه ها کمی خسته کننده شده بود و به تاریکی خوردیم