قله ریزان

امتیاز :   4.5   :   4.5
نام : قله ریزان
نوع فعالیت : کوه نوردی
استان : تهران
میزان سختی : ● مشکل
مسافت : KM
برنامه : 1 روزه
مناطق : لواسان
بهترین زمان برای این منطقه :
ضریب خطر منطقه : ● معمولی
تاریخ ثبت در سایت : 1391/6/10
مدت زمان : ساعت و دقیقه
بیشترین ارتفاع : 3650
کمترین ضریب خطا : 0
تجهیزات یا تخصصها :

توضیحات : دشت هویج : دشت هویج نام دشتی است در ارتفاع ۲۴۰۰ متری از سطح دریا در بالای روستای افجه در نزدیکی لواسان، که گفته می‌شود در گذشته در آن دشت هویج کشت می‌شده است. هر چند که امروزه اثری از هویج در آن یافت نمی‌شود. هم اکنون نیز دهقانان افجه به کشت محصولات مختلف کشاورزی در آن مبادرت می‌ورزند و وجود باغهای گیلاس نیز در آن مشهود است.از قله‌های مجاور دشت می‌توان از قله ریزان ۳۶۵۰ متر، پرسون ۳۱۰۰ متر، آتشکوه ۳۸۵۰ متر و مهرچال ۳۹۲۰ متر نام ‌برد.

این قله در شمال افجه قرار دارد و میگویند به دلیل ریزشی بودن سنگ های آن در مسیر صعود ریزان نامیده شده و در دشت هویج مشخصه راه آن سنگچین بزرگی است که در آخر دشت هویج ( گرچال ) که در سمت راست آن پاکوب برای صعود به این قله وجود دارد ( این قله در تمام مسیر افجه به دشت هویج روبروی مسیر قرار دارد ) .. مسیر این قله متنوع بوده و در مسیر سنگ و همچنین شن وجود دارد و در قسمت پایانی آن قسمتی دیواره مانند سنگی وجود دارد که البته میتوان آن را دور زد و در مسیر برگشت میتوان از شن اسکی بلندی استفاده کرد که برگشت را بسیار آسان میکند.
در ضمن در مسیر آن آب فقط در دشت هویج وجود دارد ( در انتهای شمال غربی ، تقاطع دشت با رودخانه لوله ای است که آب آشامیدنی دارد و گویا از چشمه ای آورده میشود ) و در تابستان حدود ۳-۲ لیتر آب برای صعود کافی میباشد


تعداد دانلود : 596
تعداد نمایش : 5620
ثبت فایل از : حسن متقی



دانلود GPS   افزودن به لیست علاقه مندیها  


GPS Convertor : پس از دانلود برای تبدیل فایلهای gdb. به gpx. اینجا کلیک نمایید

و لینک نرم افزار ها و سایتهای مختلف دیگر







آریا کوه

4

1396/6/23

آرش بخشش

5

1391/6/10
ممنون از اطلاعات کامل و جامع