قله داراباد(از یال شن سیاه)

امتیاز :   5   :   5
نام : قله داراباد(از یال شن سیاه)
نوع فعالیت : کوه نوردی
استان : تهران
میزان سختی : ● مشکل
مسافت : 6 KM
برنامه : 1 روزه
مناطق : تهران
بهترین زمان برای این منطقه : 4 فصل
ضریب خطر منطقه : ● معمولی
تاریخ ثبت در سایت : 1396/3/12
مدت زمان : 4 ساعت و دقیقه
بیشترین ارتفاع : 3182
کمترین ضریب خطا : 0
تجهیزات یا تخصصها : تجهیزات اولیه کوهنوردی، کوله پشتی-کفش مناسب-تنقلات و دوربین عکاسی (به دوستان عزیز توصیه می گردد در دوره های کوهنوردی بطور نمونه کارآموزی کوهپیمایی-نقشه خوانی-GPS- هواشناسی-پزشکی کوهستان و دیگر دوره هایی که زیر نظر هیئت کوهنوردی یا باشگاه های کوهنوردی برگزار می شود شرکت نمایند)

توضیحات : نکته1: ابتدای مسیر(2ساعت اول قبل از منطقه نظامی) شیب تندی داشته و حتما از باتوم برای حفظ تعادل بیشتر و همچنین فشار کمتر به زانوها استفاده نمایید.

نکته2: ورود به منطقه نظامی بلامانع و جای نگرانی نمی باشد.

نکته3: دسترسی به آب آشامیدنی در رستوران ابتدای مسیر و چشمه ای که در Track مشخص کرده ام امکان پذیر می باشد در نتیجه با وجود دسترسی کم به آب آشامیدنی در میانه راه از چشمه حتما حتما آب کافی برداشته شود.

نکته4:بعد از رسیدن به قله داراباد می توان با پیمودن مسیر تیغه داراباد به پیازچال رسید... مسیر مذکور خطرناک و فنی می باشد، لذا حتما با تیم باتجربه مسیر طی شود، مدت زمان پیمایش از قله داراباد از روی تیغه تا چشمه پیاز چال میانگین 4:30 یا 5 ساعت و از چشمه پیاز چال به پناهگاه کلکچال 1 ساعت می باشد و همراه داشتن آب کافی الزامی می باشد.

قله دارآباد یا (مونگ چال) یکی از شرقی ترین قلل رشته کوه توچال با ارتفاع حدود ۳۲۰۰ متر از سطح دریا می باشد. این قله در رشته کوه البرز مرکزی واقع شده و در جنوب شرقی قله توچال و با فاصله ۸ کیلومتری از آن قرار دارد. قله دارآباد توسط یک خط الراس تیغه ای به قله پیازچال و سپس به قله توچال متصل می شود. در سمت چپ قله به فاصله حدودا” ۲۴۰۰ متر قله کلکچال به ارتفاع ۳۳۱۰ متر قرار دارد. مسیرهای متعددی برای صعود این قله وجود دارد که اصلی ترین آنها عبارتند از: ۱- یال شن سیاه ۲- یال درازلش ۳- یالهای منتهی به دره دارآباد.


تعداد دانلود : 786
تعداد نمایش : 3293
ثبت فایل از : اسماعیل روحانی



دانلود GPS   افزودن به لیست علاقه مندیها  


GPS Convertor : پس از دانلود برای تبدیل فایلهای gdb. به gpx. اینجا کلیک نمایید

و لینک نرم افزار ها و سایتهای مختلف دیگر







ابراهیم روحانی

5

1396/3/24