چین کلاغ

امتیاز :   امتیازی داده نشده   :   0
نام : چین کلاغ
نوع فعالیت : کوه نوردی
استان : تهران
میزان سختی : ● ساده
مسافت : 8.5 KM
برنامه : 1 روزه
مناطق : تهران - سعادت آباد
بهترین زمان برای این منطقه : تمام فصول
ضریب خطر منطقه : ● کاملا بی خطر
تاریخ ثبت در سایت : 1394/5/17
مدت زمان : 7 ساعت و دقیقه
بیشترین ارتفاع : 2796
کمترین ضریب خطا : 0
تجهیزات یا تخصصها : تجهیزات کوهپیمایی سبک

توضیحات : موقعیت جغرافیایی قله چین کلاغ:
چین کلاغ در باختر تهران و به ارتفاع 2796 متر ( در برخی گزارش ها 2820 متر ) از قله‌های البرز مرکزی و جنوبی ترین قله کوههای شمال تهران میباشد. این کوه از شمال به قله های دوشاخ و پلنگ چال، از غرب به دره امامزاده داود، از شرق به دره درکه و از جنوب به منطقه سعادت‌آباد و فرحزاد مشرف میباشد.
از جاهای دیدنی مسیر صعود به این کوه آبشار دره دیوانه و غار دو سنگ (اگر از طرف درکه صعود کنیم) سنگ نشین و دره بهشت و معدن سنگ سعادت‌آباد (اگر از طرف سعادت‌آباد صعود کنیم) و رودخانه فرحزاد و قهوه‌خانه جاده یونجه‌زار (اگر از طرف یونجه‌زار صعود کنیم) است. صعود به این قله از طرف یونجه‌زار برای کوهنوردان تازه‌کار مشکل است. این قله برای صعود در زمستان بسیار مناسب و زیباست.

نقطه شروع این برنامه :سعادت آباد، میدان بهرود، خیابان شهید عابدی، انتهای خیابان فاتحان (جنب شهرک مسکونی بام تهران)، دره سعادت آباد. ساعت 5.25 بامداد روز جمعه 16/5/1394 پس از پارک خودرو ها،نقطه 1 (ارتفاع 1568 متر) گروه حرکت خود را به سوی قله چین کلاغ آغاز کرد. پس از نزدیک به یکساعت گذر از مسیر پاکوب مشخص و ادامه مسیر به سوی شمال، مقارن ساعت 6.30 به محل چشمه(نقطه 2 ارتفاع 2230متر) رسیدیم. این مسیر دارای شیبی ملایم است و درختان چنار و تبریزی زیادی در طول مسیر وجود دارد. پس از استراحتی کوتاه و تجدید منابع آبی همراه گروه مجددا به سوی شمال ادامه مسیر داد و پس از 350 متر از کنار تک درختی زیبا در میانه گذر کردیم(نقطه 3 ارتفاع 2345 متر)، از این نقطه به بعد ادامه مسیر از روی یالی با شیب نسبتا زیاد به سمت شمال ادامه دارد. در ساعت 7.30 گروه مجددا برای نوشیدن آب و استراحتی کوتاه در نقطه 4 (ارتفاع 2546 متر) توقف کرد و در ادامه با گذر از مسیری پرشیب در ساعت 8.05 بامداد به قله چین کلاغ (2796 متر) رسیدیم. برای صرف صبحانه کمی به سمت شمال ادامه مسیر دادیم و پایین تر از خط الراس صبحانه گروه صرف شد. چهار تن از اعضاء گروه آقایان: مسلم زمانی نژاد، خسرو قرتی، فراز قلی بیگی، رضا علیلو به سوی قله دوشاخ رفتند و بقیه گروه پس از اندکی استراحت از طریق مسیر دیگری و با بهره گرفتن از مسیر شن اسکی در خاور مسیر صعود (نقطه 7) به سمت پایین بازگشتند. نهایتا اعضا تیم دوم ساعت 12.50 به محل پارک خودروها بازگشتند. گروه اول که قله دوشاخ را صعود کرده ساعت 17 به محل پارکینگ بازگشتند.
اطلاعات جانبی: مسیر پیمایش شده برای گروه دوم (صعود به قله چین کلاغ و برگشت) : 8.5 کیلومتر، و میزان ارتفاع 1228 متر.



تعداد دانلود : 367
تعداد نمایش : 4602
ثبت فایل از : علی  جلالی



دانلود GPS   افزودن به لیست علاقه مندیها  


GPS Convertor : پس از دانلود برای تبدیل فایلهای gdb. به gpx. اینجا کلیک نمایید

و لینک نرم افزار ها و سایتهای مختلف دیگر