برگ جهان

امتیاز :   امتیازی داده نشده   :   0
نام : برگ جهان
نوع فعالیت : کوه نوردی
استان : تهران
میزان سختی : ● ساده
مسافت : 15.5 KM
برنامه : 1 روزه
مناطق : لواسان
بهترین زمان برای این منطقه : اواسط اردیبهشت تا اواسط آبان
ضریب خطر منطقه : ● بی خطر
تاریخ ثبت در سایت : 1394/3/30
مدت زمان : 12 ساعت و دقیقه
بیشترین ارتفاع : 2855
کمترین ضریب خطا : 0
تجهیزات یا تخصصها : برای عبور از آبشار ها اعضا گروه باید با فنون سنگنوردی آشنایی داشته باشند. همراه داشتن طناب انفرادی و دیگر لوازم فنی (هارنس، کارابین، تسمه،...) فرود یا صعود ها را تسحیل می نماید.

توضیحات : روز جمعه 29/3/1394 ساعت 5 اعضاء گروه گرد هم آمدند و ساعت 5.10 از جاده قدیم عازم لواسان شدیم. مقارن 6.13 بامداد به روستای زیبای برگ جهان رسیدیم و پس از پارک خودروها به سمت دره حرکت کردیم و از مسیر باغ های با صفای منطقه به سمت دره شمال شرقی ادامه مسیر دادیم. پس از طی تقریبا 2.5 کیلومتر در امتداد دره به اولین آبشار ها (ارتفاع 2210 متر) رسیدیم و صبحانه را ساعت 9 تا 9.30 پای آبشارها خوردیم. سپس از سوی خاوری آبشار، حدود 750 متر در دره ای با امتداد خاوری- باختری را به سمت خاور ادامه دادیم. در این محل نیز به آبشار های نسبتا بلندی رسیدیم که برای برخی افراد گذر از آنها سخت و یا غیر ممکن بود بنابراین دامنه شمالی را که دارای شیب نسبتا زیادی بود را در پیش گرفتیم و پس از طی حدود 1.3 کیلومتر به گرده اصلی کوه (ارتفاع 2847 متر) رسیدیم. در اینجا گروه استراحت مختصری کرد و به سوی تک درخت بید یال شمالی که در فاصله 300 متری قرار داشت، سرازیر شدیم. در کنار این تک درخت جوی کوچک آبی وجود داشت که علیرقم نامطمئن بودن آب، عده ای از همراهان ظرف های خالی آبشان را مجددا پر کردند و به سمت آغلی که در فاصله 250 متریمان بود حرکت کردیم. در کنار آغل دشت اندار(ارتفاع 2671 متر) چوپان ها برای گروه چای آتشی درست کردند و از مسیر میان رود به سمت روستای برگ جهان برگردیم. بنابراین در امتداد دره و رودخانه کوچک به سوی جنوب یاختری- جنوب ادامه مسیر دادیم. مقارن ساعت 15 به درخت بزرگی رسیدیم ونهار رو در کنار جمع مهربان و دوستانه گروه صرف کردیم. و 15.40 مجدد حرکت گروه آغاز شد. ساعت 17 به محلی رسیدیم که گروه برای صرف چای و استراحتی مختصر متوقف شد وپس از 20 دقیقه دوباره گروه به سوی برگ جهان ادامه مسیر داد. بالاخره ساعت 6.15 به محل پارک خودروها رسیدیم.
اطلاعات جانبی: ارتفاع روستای برگ جهان 1995 متر، ارتفاع گرده 2855 متر: اختلاف ارتفاع 862 متر و فاصله خط مستقیم روستا تا گرده 7.7 کیلومتر.
در این برنامه جمعا 15.4 کیلومتر پیموده شده است.



تعداد دانلود : 47
تعداد نمایش : 1843
ثبت فایل از : علی  جلالی



دانلود GPS   افزودن به لیست علاقه مندیها  


GPS Convertor : پس از دانلود برای تبدیل فایلهای gdb. به gpx. اینجا کلیک نمایید

و لینک نرم افزار ها و سایتهای مختلف دیگر